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 Oggetto del messaggio: Curiosità...
MessaggioInviato: mar ott 05, 2004 13:19 
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Avete per caso notizie sulle Ancelle della Dea Oscura?

ho qualke notizia ma sono solo piccole nozioni in merito... Help

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 Oggetto del messaggio: Yochlol
MessaggioInviato: mar ott 05, 2004 13:56 
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Esterno Medio (Caotico Malvagio)
Dadi Vita 6d8 + 6 (33pf)
Iniziativa +2
Velocità 9m (scalare 6m in forma di ragno)
CA Forma umanoide 17, ragno 16, melma 12, gassosa 11
Attacchi Froma umanoide Spada Corta +10/+5 o Balestra a mano +8/+3 , Forma di ragno morso +9 , forma di melma 8 tentacoli +10, gassosa: nessuno
Attacchi Speciali Capacità Magiche, poteri psionici, veleno di ragno
Qualità Speciali Froma gassosa, immunità al gas, al veleno e all'elettricità, resistenza al fuoco 20, riduzione del danno 10/+2, telepatia, RI 15
Tiri Salvezza Tempra +6, Riflessi +7, volontà +7
Caratteristiche For 19, Des 14, Cos 13, Int 14, Sag 15, Car 16
Abilità Ascoltare +11, Concentrazione + 7,  Conoscenze(Religioni Drow) +11, Diplomazia +14, Intimidire +14, Osservare +11, Raggirare +12, Scalare(in forma di ragno) +12
Talenti Combattere alla cieca, Incantesimi in combattimento
Clima/Terreno Qualsiasi terreno o sotterraneo
Organizzazione Solitario o Prole (2-5)
Grado di sfida 5
Tesoro Nessuno
Allineamento Sempre Caotico Malvagio
Avanzamento 7-12 DV (medio)
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Le Yochlol, chiamate anche Ancelle di Lloth servono la regina dei ragni nell'Abisso (al sessantaseiesimo livello in particolare) e tra i vari piani. La loro esistenza è unicamente votata all'adempimento dei compiti che l'oscura signora assegna loro. Nella loro forma naturale appiono come una massa di melma puzzolente, alta all'incirca 1.8 metri, con otto potenti tentacoli e un unico abbagliante occhio rosso. Tuttavia possono mutare aspetto liberamente, scegliendo fra altre tre forme: una bellissima donna di razza umana o elfica (generalmente una drow), un ragno mostruoso di tagli Grande, oppure una nube gassosa alta all'incirca 3 metri e larga 1.5 metri. Il mutare forma è una azione gratuita che una Yochlol può effettuare una volta al round. Quando indossa un'armatura in forma umana o elfica, l'armatura cade a terra nel momento in cui la creatura assume un'altra forma. Le Yochlol parlano l'Abissale.
COMBATTIMENTO
Sul piano Materiale le Yochlol tendono ad assumere più spesso una forma umanoide o da ragno. Se l'ordine impartito da Lloth riguarda la distruzione di un mortale allra niente a parte l'assoluta distruzione può arrestare il loro cammino.
Capacità Magiche Le Yochlol possono ricorrere ai seguenti incantesimi a volontà. come fossero stregone di 8°livello (Le CD dei tiri salvezza sono pari a 16): Charme, Dissacrare, Movimenti del Ragno, Oscurità, Ragantela, Scolpire Pietra, Teletrasporto senza errore.
Poteri Psionici In aggiunta alle loro capacità magiche le Yochlol sono dotate di poteri psionici cui possono ricorrere a volontà come fossero stregone di 8° livello: dominio, individuazione dei pensieri e vuoto mentale.
Veleno di Ragno Quanti venissero colpiti dall'attacco con morso di una Yochlol in forma di ragno dovranno effettuare con successo un tiro salvezza sulla tempra (CD14) o essere infettati con il veleno. Il danno iniziale è di 1d6 alla costituzione, il danno secondario è di 2d6 alla costituzione.
Forma Gassosa Le Yochlol possono trasformarsi in una grande colonna di gas, alta tre metri e larga con un diametro di un metro e mezzo. Tale forma è identica a quella generata da un incantesimo Forma Gassosa. Tutte le creature che entrano in contatto con una Yochlol in forma gassosa sono colpite come dall'incantesimo Nube Maleodorante. Mentre è sotto forma di nube gassosa, una Yochlol può comunicare con il suo piano originario (come se ricorresse all'incantesimo Contattare altri Piani)
Telepatie Le Yochlol possono comunicare telepaticamente con qualsiasi creatura dotata di linguaggio entro un raggio di 30 metri.

NEI REAMI
Le Ancelle di Lloth rappresentano il collegamento principale fra le matrone di una città drow, quale Menzoberranzan, e la loro esecrabile dea. Ogni somma Sacerdotessa di Lloth sa come evocare una Yochlol e per tutto il tempo che quest'ultima rimane in forma gassosa, funziona da canale di comunicazione fra i piani. Esse vengono utilizzate sia dalla Regina Ragno per affidare determinati compiti alle più alte Sacerdotesse, sia dalle Matrone per porre le loro richieste alla loro divinità, usandole come intermediario diretto di Lloth.

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Spero che serva a qualcosa, notizie tratte da parte del Compendio dei Mostri: I Mostri del Faerun.

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MessaggioInviato: mar ott 05, 2004 14:22 
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Beh, direi che è utilissimo...  :wink:

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dalla lettura dei libri sembrava fossero fortissime mentre su D&D le hanno fatte un po' troppo deboli

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Skaan Natsaclanee ha scritto:
dalla lettura dei libri sembrava fossero fortissime mentre su D&D le hanno fatte un po' troppo deboli


Diciamo che rispetto ad un comune mortale sono ancora potentissime!!!

Il fatto è che in D&D si passa di livello velocemente e facilmente... quindi rispetto ad un avventuriero di 10° livello sono delle schiappe... hanno comunque poteri di dominazione niente male...

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MessaggioInviato: mar ott 05, 2004 15:01 
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Wulfgar che mi sembra sia di 9° livello e con in mano un artefatto, c'é morto contro una di loro :(
che poi confrontate con la media mondiale (liv 1° - 2°) siano forti è fuor di dubbio  :wink:

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MessaggioInviato: mar ott 05, 2004 18:54 
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Mille grazie.... utilissimo tutto ciò....
onestamente credevo ank'io fossero un po piu forti.

Altre notizie di carattere mitologico?
(mamma quanto rompo :D:D:D)

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MessaggioInviato: mar ott 05, 2004 19:03 
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Al massimo posso postare un'immagine (grazie a DrowInside!  :wink: )

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Non è che siano poi proprio così delle pippe... Sono comunque demoni dell'abisso, andateli a trovare in casa loro e soprattutto non penso che si possa fare un paragone fra i libri e D&D... Immaginate un ruolismo puro contro uno di questo cosi amorfi che cambia forma, ha poteri psionici e non viene attaccata dalla metà delle cose comunemente diffusi fra combattenti e incantatori, che può andare in forma gassosa e quant'altro... A me non paiono poi proprio così deboli...

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MessaggioInviato: mer ott 06, 2004 12:02 
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Vi invio anche questo che non ho avuto però voglia di tradurre...è una cosina divertente fatta dal famoso Reynolds...

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Half-Yochlol (Template)
Copyright © 2001 Sean K Reynolds. All rights reserved.
Art by Tom Martin -- http://www.rigaming.com/kotsq

Half-yochlols are the offspring of a yochlol and a male drow. They serve Lolth in the same capacity as true yochlol, especially where a humanoid natural form is preferred.
    Yochlols are ooze-like servitors of Lolth that can take the shape of a monstrous spider, beautiful human or elf (usually a drow), or a cloud of stinking gas. These monsters (described in Monster Compendium: Monsters of Faerûn) normally reproduce asexually, but sometimes they desire a more conventional mate and acquire a handsome drow male, usually as a sacrifice to Lolth. After mating, the yochlol consumes the male, and his seed, flesh, and soul nurture a new life within her demonic form. The resulting half-yochlol is raised in the Demonweb Pits and trained to serve Lolth. Half-yochlols are always female (or possibly any male half-yochlols born are immediately consumed by the mother).
    A half-yochlol in her natural form looks exactly like a female dark elf. She can take on the other forms of her mother, but only in a limited fashion and only for a short while. Since her natural form is that of a dark elf rather than a tentacled ooze (like her mother), a half-yochlol is often used as a spy in places where true seeing is a common ability (which would immediately reveal a yochlol's monstrous true form). Half-yochlol are sometimes sent to the Material Plane to lead drow colonization efforts and become the first matriarch of the new community until the population is firmly established. Half-yochlols that breed with normal drow produce normal drow, although most offspring are stillborn monstrosities resembling the mother's other forms.
   A half-yochlol speaks Abyssal and Undercommon.

Creating a Half-Yochlol
"Half-yochlol" is a template that can be added to any drow (referred to hereafter as the "base creature"). Theoretically a half-yochlol might fail Lolth in some way and be made into a drider, which would mean the template could be added to a drider as well. The creature's type changes to "outsider." It uses all of the base creature's statistics and special abilities except as noted here.

Speed: As the base creature. A half-yochlol in spider form has a climb speed of 20 ft. A half-yochlol in gaseous form has a fly speed of 10 ft. (perfect maneuverability, cannot run).
AC: As the base creature. A half-yochlol in spider form has the natural armor of a Medium-size monstrous spider (+1 natural). A half-yochlol in gaseous or ooze form has no natural armor.
Attacks: Same as the base creature. A half-yochlol in spider form may bite for 1d6 damage plus poison. A half-yochlol in ooze form has four tentacle attacks for 1d4 damage.
Special Attacks: A half-yochlol retains all of the special attacks of the base creature and also gains the following attacks:
   Spell-Like Abilities (Sp): A half-yochlol can cast charm person, dimension door, spider climb, and web once per day as a spell-like ability with a caster level equal to her character level (DC 10 + 1/2 hit dice + Charisma modifier). These spell-like abilities are in addition to the base creature's spell-like abilities.
   Psionics (Sp): Half-yochlol may use detect thoughts and mind blank at will with a caster level equal to her character level (DC 10 + 1/2 hit dice + Charisma modifier).
   Spider Poison (Ex): A half-yochlol's bite in spider form injects poison (DC 12 + 1/2 hit dice + Constitution modifier, initial and secondary damage 1d4 Str).
   Gaseous Form (Ex): A half-yochlol in gaseous form can envelop a creature by entering its square. A creature enveloped by the half-yochlol suffers the effects of a stinking cloud spell (DC 10 + 1/2 hit dice + Constitution modifier).
Special Qualities: A half-yochlol retains all of the special qualities of the base creature and also gain the following:
   Alternate Form (Su): A half-yochlol's natural form is that of a drow. She can assume three other forms: a Medium-size monstrous spider, a Medium-size pile of reeking ooze with a single red eye and four tentacles, or a 5-ft.-square volume of gas equal to a gaseous form spell. Assuming any of these forms or returning to her own form is a free action. However, a yochlol can only remain in one of her alternate forms for a maximum of 1d4 rounds, after which she reverts to her natural form automatically. Once she leaves an alternate form, she cannot resume that form for one hour. She retains her own ability scores in any form (although her gaseous form still limits what she can do).
   The half-yochlol's armor falls to the ground harmlessly when she assumes another form, but all other gear transforms with her or adapts to her new form (as in the manner of polymorph self).
   Drow Blood (Ex): For all special abilities and effects, a half-yochlol is considered a drow. For example, they may use special drow magic items, bypass wards tuned to ignore drow, and so on.
   Immunities: Half-yochlols are immune to gas, poison, and electricity. In spider form they gain a 25% resistance to critical hits and sneak attacks (as if wearing light fortification armor). In ooze form they are also immune to paralysis, stunning, polymorphing, and are not subject to critical hits or flanking. (Because half-yochlols have an eye in their ooze form, they are not blind and do not gain the blindsight ability, nor do they gain the bonus hit points of an ooze their size.)
   Resistances: Half-yochlols have fire resistance 5.
   Damage Reduction: Half-yochlols have damage reduction 5/+1 in elf, ooze, or spider form. In gaseous form they have damage reduction 20/+1.
Saves: Same as the base creature.
Abilities: Increase from the base creature as follows: Strength +2, Con +2.
-----
Climate/Terrain: Any land and underground
Organization: Same as the base creature.
Challenge Rating: Same as the base creature +1 [[Compare to a fiendish drow: similar resistances, no smite, but favorable ability score modifiers. Most of her special abilities aren't directly related to combat or aren't particularly powerful, so they shouldn't factor much into CR. This CR adjustment stacks with the +1 for being a drow.]
Effective Character Level Modifier: +2. [[A lot of versatile abilities that can be used ofter. This ECL adjustment stacks with the +2 for being a drow.]]
Treasure: Same as the base creature.
Alignment: Usually chaotic evil
Advancement: Same as the base creature.

Sample Half-Yochlol
This example uses Briza, the drow rog6 I posted in the Drow of the Week a long time ago, as the base creature. (Her gear has been adjusted to reflect her new ECL with the template.)

Brizalith, half-drow half-yochlol
Medium-Size Outsider
Hit Dice: 6d6+6 (28 hp)
Initiative: +4 (Dex)
Speed: 30 ft. (climb 20 ft. in spider form, fly 10 ft. (perfect, can't run) in gaseous form)
AC: 20 (+4 Dex, +5 magic studded leather, +1 deflection) in drow form, 15 (+4 Dex, +1 natural) in spider form, 15 (+4 Dex, +1 deflection) in ooze form, 14 (+4 Dex) in gaseous form
Attacks: +1 short sword +6 melee or shortbow +9 ranged; or 4 tentacles +5 melee; or bite +5 melee
Damage: +1 short sword 1d6+2; shortbow with frost arrows 1d6+1 plus 1d6 cold; tentacles 1d4+1; bite 1d4+1 plus poison
Face/Reach: 5 ft. by 5ft./5 ft.
Special Attacks: Psionics, drow spell-like abilities, half-yochlol spell-like abilities, spider poison, gaseous form, sneak attack +3d6
Special Qualities: Drow traits, drow blood, evasion, traps, uncanny dodge (Dex bonus to AC, can't be flanked), immunities (electricity, gas, poison), resistances (fire 5), alternate form, DR 5/+1, SR 17
Saves: Fort +3, Reflex +9, Will +4.
Abilities: Str 12, Dex 18, Con 12, Int 15, Wis 14, Cha 10.
Skills: Balance +6, Climb +6 (+14 in spider form), Decipher Script +7, Disable Device +11, Hide +23, Jump +7, Listen +13, Move Silently +23, Open Lock +12, Search +13, Spot +13, Tumble +13, Use Rope +9
Feats: Daylight Adaptation, Point Blank Shot, Rapid Shot

Combat
   Drow Traits: Immune to magic sleep spells and effects; +2 racial bonus to Will saves against enchantment spells or effects; darkvision 120 ft.; entitled to a Search check when within 5 feet of a secret or concealed door as though actively looking for it; +2 racial bonus to Will saves against spells or spell-like abilities; spell-like abilities (1/day--dancing lights, darkness, and faerie fire as though cast by a sor6); +2 racial bonus to Listen, Spot, and Search checks (already figured into the statistics given above).
   Spell-Like Ability DC: 13.
   Psionics DC: 13.
   Poison DC: 16.
   Items Carried: +2 shadow studded leather, +1 short sword, short bow, 10 +1 frost arrows, 10 normal arrows, boots of elvenkind,  potion of cure moderate wounds, potion of invisibility, ring of protection +1, 150 gp.
   Challenge Rating: 8
   ECL: 10.
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Alignment: Chaotic evil.

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MessaggioInviato: mer ott 06, 2004 12:40 
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Bello!!!  :wink:
Ottima anche la scelta di specificare i diritti d'autore... sarebbe opportuno farlo sempre...

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