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 Oggetto del messaggio: lo psion è sgravato?
MessaggioInviato: lun ott 10, 2005 15:39 
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l'altro giorno giocavo a D&D e mi sono reso conto di quanto è forte uno psion...per esempio il potere omniscienza(credo si chiami così)lo informa su qualsiasi cosa succede nel mondo...poi non soffre fallimenti incantesimi...che ne pensate voi?

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Lo psion non è sgravato... E' fottutamente sgravone! :lol:
E non per omniscienza e cavolate varie, ma per tutto il resto... Uno psion è molto, molto simile ad una divinità! :lol:


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MessaggioInviato: lun ott 10, 2005 16:20 
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non sono d'accordo!

forse c'era già un topic simile....cmq è vero che dal punto di vista degli spari è veramente forte ma pecca per quanto riguarda incantesimi tattici e le difese...

quindi secondo me è equilibrato....

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MessaggioInviato: lun ott 10, 2005 16:49 
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oddio...l'altra sera un super demone molto cazz///to ci ha minacciati e lo psion con unattacco mentale lo ha storidito per 10 round....

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MessaggioInviato: lun ott 10, 2005 18:00 
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Non so come sia gestito nella terza edizione, ma in AD&D gli psionici erano molto sbilanciati nei confronti delle altre classi.
E questo non perchè avessero poteri eccezionali, risorse illimitare o chissachè... semplicemente perchè introducevano un sistema di attacco differente, contro cui i personaggi comuni non avevano difese specifiche.
Alla fine risultava che anche il mago di 20° livello potesse far poco per difendersi dagli attacchi di uno psionico anche di basso livello.

_________________
Nell'anno 1969 è bastata la potenza di calcolo di due Commodore 64 per mandare con successo una navicella sulla Luna.
Nell'anno 2003 è necessario un Pentium 4 a 2 Ghz per far funzionare bene Windows XP.
...Qualcosa deve essere andato storto!


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MessaggioInviato: mar ott 11, 2005 23:51 
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I chierici se la cavavano benissimo pure contro gli Psion, ricordo un Mind Flyer che ancora piange contro la mia chierica di 9° :twisted: :twisted:
Cmq in 3.5 e in 3.0 sono da fare per gli amanti del PP :(

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MessaggioInviato: mer ott 12, 2005 13:56 
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Non mi sembrano così sgravati. Lo stesso Psion puro può sviluppare pochi poteri (non parliamo del Combattente psichico), deve fare i conti con i valori di tutte le caratteristiche per poterli sviluppare, spesso e volentieri i parametri degli incantesimi restano invariati e hanno meno varietà d'effetti rispetto ai maghi e ai chierici (sebbene si tengano abbastanza flessibili, almeno in potenza)... ci aggiungi il filtro anti-psionico e buonanotte!
L'unico vero vantaggio dello psionico é il fatto di poter usare i propri poteri con maggiore frequenza rispetto agli incantatori grazie al sistema di PP. E qualche talento psionico un po' squilibrato, effettivamente... ma ho visto di peggio in manuali non per psionici!

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"[...]vedete dei marinai che stanno scaricando delle tasse..."
-Grande Pacho 'M Hell-


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MessaggioInviato: mer ott 12, 2005 15:19 
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Località: I Nove Inferi di Baator
Cita:
I chierici se la cavavano benissimo pure contro gli Psion, ricordo un Mind Flyer che ancora piange contro la mia chierica di 9°

Un Mind Flayer è temibile per tutto meno che per le sue capacità psioniche! :lol:

Cita:
Lo stesso Psion puro può sviluppare pochi poteri (non parliamo del Combattente psichico)

...Ma può castarli un numero altissimo di volte al giorno... :roll:

Cita:
deve fare i conti con i valori di tutte le caratteristiche per poterli sviluppare,

...almeno in 3.0, ne sceglie una lui e uppa solo quella per quanto riguarda il casting, e in questo modo è ancora più forte di un caster normale... :roll:

Cita:
spesso e volentieri i parametri degli incantesimi restano invariati

...Mah, non so quali poteri guardi, quelli che vedo io son paurosi... :roll:

Cita:
e hanno meno varietà d'effetti rispetto ai maghi e ai chierici (sebbene si tengano abbastanza flessibili, almeno in potenza)...

...Effettivamente a loro è dedicato un solo manuale, l'expanded psionics handbook, quindi la varietà non è poi tan... Un momento, i maghi hanno il complete arcane e i chierici hanno il complete divine! Ah... Allora sono uguali! :roll:

Cita:
ci aggiungi il filtro anti-psionico e buonanotte!

Se uno psion non è in grado di bypassare il filtro... Non merita di essere chiamato psion! :lol:

Ora, porto a sostegno della tesi una simpatica build, rigorosamente in inglese, beccata sul sito della wizard:


Codice:
 The most powerful character. EVER.
________________________________________
Here is the example build I promised over on this thread: Incentive to Play a Kobold

It showcases the Manipulate Form ability being abused like crazy, and breaks all CO records currently held. The Manipulate Form ability is explained as much as it can be without violating the CoC in the Incentive thread.

Behold Pun-pun, the mighty kobold.

Pun-pun, male Kobold Egoist 12

1. Psicrystal Affinity, Overchannel
2.
3. Earth Sense
4.
5. Psionic Body
6. Earth Power
7.
8.
9. Metamorphic Transfer
10. Expanded Knowledge (Schism)
11.
12. Extend Power

Pun-pun uses Metamorphosis and Overchannel to transform into a Sarruhk (Serpent Kingdoms). He shares Metamorphosis with his psicrystal so that it transforms into a snake (tiny viper). Using Metamorphic Transfer, Pun-pun uses the Sarruhk's supernatural ability, Manipulate Form, to give his psicrystal the Manipulate Form ability (since the psicrystal is now a snake, it qualifies as a Scaled One).

Pun-pun dismisses his Sarruhk form, and orders the psicrystal to grant him the Manipulate Form ability, using Manipulate Form of course. Since Pun-pun is a pathetic Kobold, he qualifies as a Scaled One. Pun-pun now has the strongest ability in the game.

First things first... boosting ability scores:

In one day, Pun-pun can boost his strength to about 20,000. He does this by changing size using Manipulate Form. Each time Pun-pun grows to Colossal, he gains a +36 size bonus to strength. He then increases his psicrystal's strength score to match his own. Pun-pun then reverts to normal size, and increases his psicrystal's size to Colossal. His psicrystal's already impressive strength increases due to the size increase, and it transfers this new, higher strength score to Pun-pun. The transfers to strength are permanent, but they can continue doing it. Each time, the Strength increases by +36. Within a day, Pun-pun can have a strength score hovering around 20,000 (assuming no sleep).

*In order for this to work, Pun-pun's psicrystal would have to be a Scaled One each time it was affected by or it used Manipulate Form. This can be handled one of two ways. The first way is to consider that once the psicrystal is altered using Manipulate Form, it is considered a Scaled One. This isn't so much backed by the books to my knowledge, so I opt'ed for the second method. Which is to use Bestow Power/Schism cheese for crazy power points to continue manifesting Extended Metamorphosis on the psicrystal.

So, Pun-pun's strength is 20,010 (for a nice, even modifier) after a little more than a day. Now to increase the other scores. Within the next day, Pun-pun will have all of his other ability scores matching his strength.

First, Pun-pun uses Manipulate Form to grant himself the Bellflower Tattoo of the Tattooed Monk. The Bellflower Tattoo allows Pun-pun to add his Charisma modifier as an enhancement bonus to any of his ability scores. Then Pun-pun grants himself the Void Release ability of the Void Disciple. Void Release allows him to use his highest ability score modifier in place of a lower one. See where this is going? Pun-pun uses Bellflower, but instead of adding his Charisma bonus as an enhancement bonus to an ability score, he adds his strength bonus. Since his strength modifier is now +10,000 (after a day's worth of tedious sizing and re-sizing), he can grant any of his ability scores a +10,000 enhancement bonus. And when he does, he permanently increases his familiar's corresponding score to match it. So, let's say he adds +10,000 to Charisma. The psicrystal now has a charisma of 10,010, permanently. After Pun-pun dismisses the effects of the Bellflower tattoo, his psicrystal permanently increases Pun-pun's charisma to 10,010. Pun-pun uses the Bellflower tattoo again, to Charisma, and increases his psicrystal's Charisma by another 10,000 (using strength instead of charisma again of course). The Psicrystal's charisma is now 20,010, and it increases Pun-pun's charisma to match it. Repeat this process with each other ability score.

*Note, when under the effects of Metamorphosis, the psicrystal does have a Constitution score. So this can be done for constitution as well.

The result after a couple of days is:

Strength: 20,010 (+10,000)
Dexterity: 20,010 (+10,000)
Constitution: 20,010 (+10,000)
Intelligence: 20,010 (+10,000)
Wisdom: 20,010 (+10,000)
Charisma: 20,010 (+10,000)

Yowza!

Alright, so Pun-pun and his psicrystal are stronger, more agile, tougher, smarter, wiser, and more charismatic than any other being in the planes. But wait, there is more.

According to the Monster Manual, all Special Attacks and Qualities are either Extraordinary, Spell-like, or Supernatural abilities. Manipulate Form can grant any of these. As such, Pun-pun is assumed to have any ability that is beneficial to him or makes him more threatening as an opponent. Just to list a few:

- The ability to cast spells as a 29th level Cleric and a 38th level Sorcerer and as a 20th level caster of any other casting class (such as Warmage or Druid).
- The ability to ignore spells that check against Spell Resistance, as well as ignoring any damage from weapons, or being immune to death effects/mind-affecting effects/etc...
- All spells as spell-like abilities at-will and all powers as psi-like abilities at-will.

Also, Feats are extraordinary abilities, meaning Pun-pun can have any feat he wants. So, Pun-pun is assumed to have any feat he needs, or all of them.

Further, he has all class/prestige class abilities available. For instance:

- Pun-pun can add Strength, Dexterity, Intelligence, Wisdom, and Charisma to his damage rolls with an Elven Courtblade (which he has the proficiency for since he has every feat).
- Pun-pun has Skill Mastery in every skill.
- Pun-pun has Divine Grace, as well as Improved Evasion and Improved Mettle.
- Favored Enemy (all)

Basically, Pun-pun is assumed to have any ability that helps defend against attacks or makes him immune to attacks, as well as any ability that aids him in combat, with casting, and with skill checks. With all this at hand, Pun-pun is stronger than any other build out there.

Out-Hulking the Hurler: The Hurler's damage is based off of his medium load, which is based on this equation: 533 X (4^15) X 24 Colossal X 2 Natural Heavyweight. Assuming Pun-pun increased his size to Colossal, had the Hulking Hurler's relevant abilities, and granted himself 2 extra legs, Pun-pun's medium load would be: 66 x(4^2000) x24 x2. I haven't calculated that yet, but I am pretty sure it is way bigger than the Hulking Hurler's. Anyone want to give it a shot?

Pimp-Slapping the King of Smack: The King of Smack has a lot of attacks, and his claw attacks do insane damage. But Pun-pun can do more. Pun-pun can grant himself any number of tentacle attacks by altering his body with Manipulate Form. Further, he can grant himself any feat he wants. Meaning, Pun-pun can grant himself 15 pairs of Tentacle attacks, and grant himself Improved Rapidstrike for each pair. That is 6 attacks/pair of tentacles, or 90 attacks/round. That beats out the King of Smack right there, and Pun-pun doesn't have to worry about Dispels. Pun-pun obviously deals more damage due to his insane ability scores.

Swindling the Cheater of Mystra The Cheater of Mystra's greatest strength comes from her ability to cast spells as supernatural abilities 4/day. Pun-pun can cast any spell as a spell-like ability at-will. Although spell-like abilities are not supernatural, they both share the only relevant trait; neither requires XP components. Further, Pun-pun accomplishes his superior game-breaking abilities one level before the Cheater of Mystra. Go kobolds!

Other builds or records:

Nano-bots: The Nano-bot build adds insane modifiers to checks by getting hundreds (I think) of creatures to use the Aid Another action. The creatures are all of small enough size to fit in your square or adjacent to you (not sure which). Pun-pun already beats the Nano-bot record (as well as any other Skill check record) by virtue of his ability scores alone. However, Pun-pun has a couple of other tricks up his sleeves to really make him the greatest skill-monkey around. Pun-pun can grant himself the Moment of Clarity ability from the Void Disciple to gain a number of ranks in any skill equal to the modifier of the relevant ability score. Meaning, Pun-pun adds 10,000 ranks to any skill he wants to use, as well as the +10,000 from whatever ability score he is using. Also, Pun-pun can take 10 on any skill check, even if distracted. Imagine the traps this little kobold can make... in an instant... when threatened.

Most Damage in a Melee Attack: As it stands, Pun-pun can pretty much beat the current record, held by Otto the Bugbear at 34224, just by swinging his sword. With an Elven Courtblade, Pun-pun gets Strength, Dexterity, Intelligence, Wisdom, and Charisma to damage (Champ of CL, Swashbuckler, Shiba Protector, Divine MIght). With his ability scores, this is d10+55,000 (1.5 strength). But I thought I would be a bit more creative. Enter Pun-pun... uh...-san... Emperor of Rokugan.

Pun-pun-san made his way to Rokugan and granted himself the techniques used by the many Iaijutsu masters found there. With the Improved Iaijutsu Focus feat, Pun-pun's Iaijustsu Focus skill check is un-capped (the feat is here). So...

Pun-pun-san uses Bellflower to add +10,000 to his Charisma. He then uses Moment of Clarity to add ranks in Iaijutsu Focus eqaul to his new Charisma Modifier (+15,000). So, Pun-pun takes 10, and gets 10+15,000 (ranks)+15,000 (charisma) for a check of 30,010. That result adds 6000d6 points of damage to Pun-pun's attack. Not bad. Then, Pun-pun-san uses Strike from the Void to add his charisma modifier to EACH extra die of damage gained from his Iaijutsu Focus check. That's 15,000 x 6000. Pun-pun-san's damage would look like this:

d10+55,000+6,000d6+90,000,000

Average damage is 90,073,005. Pun-pun-san's rule in Rokugan pretty much goes uncontested.

Most Spells Fired in One Round: I have seen Disposable_Hero's Nova threads, but I don't quite understand them fully. I do know however that Pun-pun has some advantages. Pun-pun can add limbs to his body. Couple this with the SpellWeaver's Spell Weaving ability, and you can cast a lot of spells in 1 round. Further, from my understanding, DH's build couldn't actually cast that many spells in a day, let alone a round. Pun-pun has a modifier of 10,000, meaning he has the bonus spells to actually pull the stunt off. And finally, if casting as a Warmage... Pun-pun adds his Intelligence modifier to damage. Meaning he can use Spell Weaving to get off as many 1st level Orb spells as possible, and still deal tremendous damage. Anyone want to take a crack at this? It isn't my forte.

Speed: The current record is 2,238 m/p/h. Pun-pun beats this one rather simply. He grants himself the Rokugan Ninja's ability that increases his base speed. It adds a bonus equal to 5x the Consitution modifier. That gets Pun-pun a speed of 50,030. I calculate this to be around 5,688 m/p/h.

The other records are not too difficult to beat. He beats the AC record automatically by virtue of his Dexterity alone, not including his ability to add Intelligence, Wisdom, or Charisma to AC. He beats the Highest Possible Attribute record... by a lot. He has all feats, so that beats the current record of 43. I'm not sure about the number of attacks in one round. I assume that Pun-pun can beat it, but I am not exactly sure how it works.

Now, I know it may seem rather cheezy to try and beat the other builds at their own game, sometimes by using the same abilities they do. Saying Pun-pun out-damages the Hulking Hurler is almost like saying anyone with Festering Anger cheeze out-damages the Hulking Hurler. However... Pun-pun doesn't only beat the Hulking Hurler, he beats EVERYONE. So I figured it was worth noting. A 12th level Kobold demolishes anything in his way, and can withstand anything thrown at him. He is not only the strongest character ever, but he is also the most versatile. And he is only level 12.

I think Pun-pun qualifies for the 100^10 CO Challenge, as well as the Twice-Betrayer of Shar Challenge  . And the ECL 60 Defeat a Pantheon Challenge. Speaking of which...

Since Salient Divine Abilities are Special Attacks, and therefore within the limits of the abilities that the Manipulate Form ability can grant... Pun-pun is assumed to have all of them. He also has Divine Rank 0, since it is a special quality of the Abominations. I just need to figure out a way to get a higher Divine Rank, so Pun-pun can become the over-deity he deserves to be. Note that Alter Reality may make increasing ability scores even easier.

I think that is everything. All thoughts, questions, critiques appreciated.

EDIT: The buffing time just went down dramatically thanks to DisposableHero. Here is how it works.
Quote:
Originally Posted by DisposableHero
Give him the metamind's font of power ability
Give him time stop at will
Have the initial build have synchronicity and twin power.

Once this is all in place (it takes 2 rounds I believe) do the following:

Activate the font:

1) Twin Synchronicity
2) Twin Synchronicity (using one of the readied actions)
3) Time Stop - during this, refocus on rounds one and two, then wait for any additional rounds twiddling your thumbs.
4) do something cool (standard action)
5) go to 1

when this is done you have two readied standard actions (one to do what you want, one to start the loop again) and have spent no power points, not lost any focuses, nor used any abilities that are not at will. In this fashion you gain infinite actions, with which to do all of your power ups in the span of 6 seconds. Repeating this later will give you the ability to cast an infinite number of spells, manifest and infinite number of powers, pick your nose an infinite number of times, or any other "within 6 seconds" record you would like to break with your kobold monstrosity. It also shortens his powerup time from days upon days, to a mere 18 seconds (2 prep, one infinite actions)


So, basically, as soon as Pun-pun learns about the power of the Sarruhks, he becomes infinitely powerful.



Tanto per farvi capire cosa si può fare con uno psion... :wink:


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Azrael, mi metti paura... :shock:


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Ehi, specifichiamo che non è roba mia....

E specifichiamo pure che si può fare di meglio.... :twisted:

Ad ogni modo, chi pensa ancora che lo Psion non è sgravo parli adesso o taccia per sempre! :twisted:


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ho già detto il mio parere in merito! tutte le classi sono + o meno bilanciate!
certo che si possono ottenre delle combinazione da PP volendo esserlo a tutti i costi...

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Anch'io sarei spaventato, se conoscessi così bene l'inglese :(

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Azrael The Dark ha scritto:
E specifichiamo pure che si può fare di meglio.... :twisted:

Purtroppo quoto, è assolutamente vero. :)

Ma anche senza build lo psion è sgravatissimo di per se.
Si può fare una cosa simile alla build sopra postata con una melma, me lo disse Khelden Thal tempo fa, ma non mi ricordo che melma. :P

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MessaggioInviato: mer ott 12, 2005 21:17 
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Cita:
ho già detto il mio parere in merito! tutte le classi sono + o meno bilanciate!

Allora prendimi un bardo coboldo che al 12esimo livello riesce a fare quanto sopra... :lol:
Oddio, puoi provare anche con un guerriero...
O un mago...
O un chierico...
Le classi di D&D sono bilanciate con i piedi, non con la testa. :lol:

Per quanto riguarda Efrex, dato che non sai l'inglese ti spiego un po' di cose:
il PG ha accesso a tutti i talenti e tutte le capacità speciali, sovrannaturali e magiche esistenti, ed ha caratteristiche leggermente invidiabili! :lol:
Batte tutti i record precedenti, e comunque è una build migliorabile.


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mi fanno + impressione gli attacchi psichici che stordiscono per 10000000round

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